Trudna Sprawa

 Ostatnio  przeglądając  media  skocznościowe. Wpadł  mi w oko post jednej z blogerek.  Traktujący  o telewizji  z misją.

Otworzyłam  go ochoczo i....


Zobaczyłam , że  dotyczy  odcinka  ,,Trudnych spraw." Scenariusz  do owego  odcina  współtworzyła  ,,Anioł na resorach."

Muszę  powiedzieć,  że obejrzałam  ten odcinek.  Nie zmieniło  to jednak mojego  podejścia do sprawy.

Dalej mam bardzo  mieszane uczucia.

Historia  może  i faktycznie  ważna spocznie. Inspirowana życiem  Bogusi. Pokazująca  związek  dziewczyny niepełnosprawnej i sprawnego chłopaka. Mówiąca  o stereotypach o trudnościach.  Jakie spotykają  taką  parę.  Nie mówię, że  o takich  rzeczach  nie należy  mówić.

Jak najbardziej  należy  i fajnie , że się  o tym mówi.

Tylko dalej  się  zastanawiam, czy ja będąc  na miejscu  scenarzystki.  Chciałabym  powierzyć  swoją  historię  formatowi typu ,,Trudne sprawy."

Jakby nie patrzeć  jest to paradokument.  Nie wysokich  lotów.

Szczerze, gdyby  nie fakt, że  historia.  Dotyczyła osoby, która  faktycznie  może  inspirować.

Ja osobiście  nie zwróciłabym  większej  uwagi na ten odcinek.

Dodatkowym  atutem  jest  to, że  główna  bohaterka  naprawdę  porusza się  na wózku.

Faktycznie  mogą  ją  spotkać  takowe  perypetie.  Plusem  tego odcinka  jest fakt że  Bogosia  czuwała  nad nim, na każdym  etapie  produkcji.

Dla mnie na tym kończy  się  lista  plusów.

Dalej  zostaje  to paradokument.  Nomen omen  nie pierwszy już  raz, widzę  analogiczną historię,  w produkcji  tego typu.

Zatem czy jest sens po raz  kolejny?

Tak jak już pisałam  jest  to paradokument.  Format, który  z reguły  ma być  czymś nad czym odbiorca  się nie zastanawia. Czymś  co zasadniczo  nie wymaga refleksji

Rodzi się  zatem  pytanie, czy chcemy,  by nasze rozterki  życiowe. Pokazywane  były właśnie  w tym formacie?

Ja stanowczo i pewnie odpowiadam nie. Takie formy telewizji  nie da się  zmienić  od tak. Nie przemawia do mnie stwierdzenie  ,, telewizja z misją. "

Wam zostawię nr odcinka 1193, możecie go znaleźć na platformie Polsat BOX GO. Sami zdecydujecie, czy to telewizja z misją.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk