,, Kolekcjoner butów" - moja refleksja

 


Czwartkowe popołudnie spędziłam oglądając spektakl ,, Kolekcjoner butów- spektakl wielkopiątkowy."

Czy do oglądania tylko w Wielki Piątek?

Otóż nie, zdecydowanie nie. Ja zrobiłam to wiele później, ponieważ czułam że Kolekcjoner będzie wymagał od mnie skupienia.

Nie myliłam się jest to spektakl, który przykuwa uwagę. Nie będę skupiać się na fabule. Uważam, że to widowisko trzeba po prostu obejrzeć. Poczuć te emocje, które przechodzą przez ekran. Wywołując refleksję.

Właśnie tą refleksję, chce Wam dziś oddać.

Oglądając ten spektakl zdałam sobie sprawę, że jest w nim dużo prawdy. 

Zastanawiam się, czemu my ludzie tak chętnie podążamy za kłamstwem?

Zastanawiam się czemu tak chętnie przejmujemy zachowania tytułowego kolekcjonera? Dlaczego wzajemnie się krzywdzimy?

Dlaczego uciekamy od prawdy?

Dlaczego ubarwiamy prawdę tak, by była ona wygodna dla nas samych?

Czemu tak rzadko czynimy dobro, za to łatwo sprawiamy zło?

Czemu nie potrafimy się przyznać do winy?

Czemu tak łatwo widzimy winę w innych?

Czemu tak łatwo przychodzi nam obiecywać? Trudniej zaś dotrzymać tych obietnic.

Czemu tak łatwo wypieramy się wiary? Częstokroć nawet wstydzimy.

Czemu tylko mówimy, że wierzymy? Kiedy tak naprawdę, nie ma w nas tej wiary.

Czemu wstydzimy się łez, nie wstydźmy się kłamać? Dając tym samym argument Kolekcjonerowi

Czemu karmy się złem, zapominając o dobru?

Myślę, że te wszystkie pytanie przyszły do mnie, bo sama miewam momenty zwątpienia. Ja jednak ma w sobie na tyle odwagi by się do tego przyznać. 

Przyznaje się do tego, bo wiem że dalej szukam odpowiedzi na te pytania. Być może będę szukać ich do końca życia.

Wszyscy jesteśmy wychowani w przekonaniu, że Bóg stworzył nas swoje podobieństwo. Ja jednak przekonałam się oglądając ten spektakl, że faktycznie bliżej nam do Kolekcjonera. Nie wiem czy robimy to świadomie.

Wiem sama po sobie, że faktycznie uciekałam od Boga. Faktycznie bywało między nami różnie, może nadal jest.

Staram się jednak wierzyć w siebie. Wierzyć w niego. Chce wierzyć w fakt, że ilekroć byłam kuszona przez Kolekcjonera. Miałam w sobie siłę by nie iść na pokuszenie.

Czy domyślasz się kto jest tytułowym Kolekcjonerem?

Spektakl do obejrzenia na YouTube

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk