Komentarz

 Wiecie, że czytam inne blogi. Często bywają one dla mnie inspiracją. Tak było tym razem, przytoczę Wam pewien komentarz:

,, Zmiana musi nastąpić w społeczeństwie. W Polsce traktuje się niepełnosprawnych podle nie uwzględniając ich nigdzie. Przepisy, mentalność tendencję do lekceważenia i dyskryminacji, wciąż są widoczne. Przy tym wszystkim ciężko wspierać, nawet osoby wspierające mają pod górkę. Jedno jest pewne jesteście najsilniejszą umysłowo grupą, bo pokonujecie przeszkody przy których zdrowi przegrywają w przedbiegach. Łączcie siły, bo jesteście potężni."

,,Blondynka na kołach"
Aga Adam

Nie do końca się z tym zgodzę. Ja uważam, że zmiany są ważne muszą zajść w obu stronach. Zdrowi muszą przywykną do tego, że jesteśmy. Mamy prawo do funkcjonowania w społeczeństwie. Jesteśmy przede wszystkim ludźmi.

My osoby z niepełnosprawnościami. Musimy chcieć się pokazywać, wychodzić do ludzi. Przestać wymagać pomocy, nauczyć się o nią prosić. Nauczyć się dziękować, nauczyć się szanować ludzi. 

Nauczyć się uśmiechać do ludzi, rozmawiać z ludźmi. Nie zamykać się na świat, na ludzi.

Musimy zmienić opinię o nas panujące. Mówiące o tym, że jesteśmy opryskliwi, roszczeniowi. Uważamy, że wszystko nam się należy. Próbujemy wykorzystać naszą sytuację.

Czy jesteśmy najsilniejszą grupą?

Ja oczywiście mogę wypowiadać się za siebie. Jestem silna, dbam o kondycje. Wiem, że mam dla kogo. Czasem lubię sobie ponarzekać, bo też mam komu.

Nigdy nie czułam się pokrzywdzona przez los. Zawszę uważałam, że warto się cieszyć z tego co mam. Mogło być gorzej.

Czy łączę się z ludźmi niepełnosprawnymi?

Tak i nie

Tak no bo poruszam się na wózku. Tego nie zmienię.

Nie

Często czuje, że nie pasuje do osób niepełnosprawnych. Nie pasuje bo mam pasję. Chce mi się żyć. Nie żyje cudzym życiem, a swoim. Często właśnie ten fakt jest powodem ataków w moją stronę. Bezpodstawnej zazdrości, braku zrozumienia przez osoby mi podobne.

Czy osoby mnie wpierające mają szczególnie ciężko?

Tego nie wiem, jedyne co mogę powiedzieć to, to że wszystko również wparcie. Opiera się na rozmowie i sztuce kompromisu. Bez tego nic nie osiągniemy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk