Dobre dziennikarstwo to...

 Cześć,

Dziś dokończę dla Was następujące zdanie:

Moim zdaniem dobre dziennikarstwo to...

Dla mnie dobre dziennikarstwo to przede wszystkim szczerość, autentyczność. Właśnie na to stawiam tworząc to miejsce. Jestem z Wami szczera, tworząc wywiady jestem również autentyczna.
Nigdy nie udawałam zarówno przed odbiorcą, jak i moim rozmówcą że jestem profesjonalistką

Dobre dziennikarstwo to również takie, które nie boi się drugiego człowieka. Jest otwarte na poznawanie nowych ludzi, jest ich ciekawe.
Przyznaje nie zawsze taka byłam. Będąc dzieckiem i nastolatką. Byłam zamknięta, nie chętnie zawierałam znajomości. Nie byłam ciekawa człowieka, pewnie poniekąd wpływ na to miał mój wózek.
Nie mam pojęcia kiedy nastąpiła zmiana i co na nią ostatecznie wpłynęło.
Dziś cieszę się jak dziecko na każdy kolejny wywiad. Dzięki tym moim rozmową, poznaje ciekawych ludzi. Odkrywam ciekawe zawody. Otwieram drzwi do świata mi bliskiego, bo artystycznego.
Przyznam szczerze, że gdyby nie wywiady nie było by przy mnie wielu fantastycznych ludzi.

Dobre dziennikarstwo to dziennikarstwo pełne zaufania, bezpieczeństwa i szacunku. Szanuje Was jako czytelników, czuje się z Wami bezpiecznie ufam Wam. Dlatego dziele z Wami mój świat. Nie boje się pokazać radości, ukazuje też słabości. Cieszę się każdym spełnionym marzeniem.
Ufam i szanuje moich rozmówców. Właśnie dlatego nigdy nie zadaje pytań o życie prywatne. Bardziej niż na klikalność materiału zależy mi na człowieku. Wierze, że daje to odczuć moim rozmówcą. Mam nadzieje, że dzięki temu czują się bezpiecznie.

Dobre dziennikarstwo to ciekawe dziennikarstwo.
Moja złota zasada, przy tworzeniu wywiadów. Znaleźć klucz do rozmówcy, nie pokazywać tego co już było. Pokazać coś ciekawego nowego.

Dobre dziennikarstwo to dziennikarstwo pełne zaangażowania.
Decydując się na bloga stopniowo wkładałam w niego coraz więcej siebie- swojej duszy. Dziś blog jest czymś nad czym pracuje regularnie. Nie kończę tej pracy, cały czas myślę nad pomysłami. Notuje, piszę, szukam nowych rozmówców.

Mam nadzieje, że powiedziałam wszystko co chciałam powiedzieć na temat dobrego dziennikarstwa.
Czemu mam nadzieje?
Dziennikarstwo jest bardzo szerokie. Mam świadomość, że im dalej "w las" tym tych podpunktów będzie więcej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk