Wasze myśli część II

 Cześć,

"Czy koniecznie trzeba kogoś skategoryzować, przypisać do jakichś tam wydumanych wzorców, zaszufladkować, nadać mu etykietkę? Czy nie można człowieka przyjąć ot tak, po prostu, ze wszystkim, bo jest CZŁOWIEKIEM?"

Właśnie czy jak się poznajemy musisz pytać o to czy jestem po wypadku? Musisz pytać czy mam normę intelektualną?

Możesz nie nadawać mi etykiety, nie musisz mnie dopasowywać do panujących wzorców. Nie musisz mnie wkładać do szufladki.

Możesz przecież zapytać mnie jak mam na imię, czy się interesuje, możesz chcieć mnie poznać? Możesz poznać mnie jako człowieka. Zobaczyć, że mam pasję, że jestem szczęśliwa. Możesz zobaczyć, że mój wózek to Twoje nogi. Możesz zrozumieć, że jestem taka sama jak ty.

Jestem człowiekiem jestem kobietą. Chce być traktowana na równi, traktuj mnie tak jakbyś sam chciała być traktowany.

Wiem, że to trudne, ale za nim zadasz mi pytanie o wózek i sprawność intelektualną.

Spróbuj proszę wyobrazić sobie, że to Ty jesteś na moim miejscu. Jakbyś się poczuł, gdyby ktoś Tobie zadał te pytania zaczynając znajomość z Twoją osobą?

Zakładam, że nie było byłoby Ci przykro, czy nie prawda?

Dlatego Ty spróbuj być inny, spróbuj wyrwać się schematom. Zobacz we mnie człowieka- bo warto.


Komentarze

  1. Joleczko, jesteś fantastyczna, nie ma takiej szufladki do której można Cię przypisać :-) To była wielka przyjemność z Tobą pracować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo. Takie słowa sprawiają, że mam jeszcze więcej siły.

      Usuń
  2. Kochana, rozmawiaj tylko z tymi którzy chcą rozmawiać; unikaj tych, którzy wywołują w Tobie negatywne emocje, krzyczące z tekstu... Odcinaj takich ludzi, nie wartych Twojej znajomości 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opowiadania.joli.blog10 listopada 2022 05:38

      Emocje poniekąd sama w sobie wywołałam przypominając sobie kilka sytuacji, które nie były dla mnie łatwe. A miały miejsce właśnie na początku znajomości. Taki celowy zabieg autora.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk