Warszawskie teatry przyjazne osobom niepełnosprawnym

 Ostatnio opowiadałam Wam jak wyglądało moje wejście do teatru nieprzystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dziś dla odmiany zostawię Wam kilka nazw placówek przyjaznych osobą niepełnosprawnym.

Zaznaczę tylko, że zostawię tu dziś sześć placówek teatralnych. Nie są to wszystkie teatry w Warszawie. Nie we wszystkich tych teatrach byłam. Jednak obiecuje postaram się wszystko nadrobić.

Teatr "Studio Buffo." Jest to teatr od którego jak wiecie zaczęła się moja przygoda z teatrem. Dziś po czterech latach z czystym sercem mogę polecić to miejsce osobą poruszającym się na wózku.

Jedyny tymczasowy minus to to, że na podjeździe dla wózkowiczów rozstawione są rusztowania. Podkreślam jednak, że jest to niedogodność tymczasowa. Trwa remont elewacji budynku w, którym mieści się placówka.
Tymczasowo by dostać się do teatru należy pokonać trzy stopnie. Dalej brak jakichkolwiek schodów, progów, krawężników. Widownia jest zupełnie na płasko. Posiada miejsca dla osób poruszających się na wózku. Dodatkowym atutem tych miejsc jest fakt, że nie trzeba przesiadać się na fotel w rzędzie. Spektakl można obejrzeć siedząc na wózku. Nic ani nikt nie zasłania nam widowni.
Nie ukrywam ja osobiście często wracam w to miejsce. Korzystając z miejsca przeznaczonego dla mnie. Wchodzę do teatru na tzw. wejściówkę.
Wejściówka czyli "bilet stojący" bez możliwości zajęcia miejsca siedzącego. Tak jest po prostu taniej. My osoby poruszające się na wózkach. Nieustająco mamy przy sobie własny fotel.

Jeśli chodzi o toaletę dla osób niepełnosprawnych. Takowa również jest co prawda nie  teatrze a w Restauracji znajdującej się za ścianą w tym samym budynku. Nie ma problemu by wejść z ulicy i obejrzeć spektakl wystawiany na deskach teatru " Studio Buffo. 

Jeśli jednak macie wątpliwości, wystarczy zadzwonić do kasy teatru. Wszelkie informacje zostaną Wam udzielone.
Wspomnę jeszcze tylko, że czynnik ludzki, również w tym teatrze jest niezawodny. Obsługa miła i zawsze chętna do pomocy.

***

Teatr Muzyczny Roma miejsce to również odwiedzam dość często. Wejście do teatru wyposażone jest w podjazd. Wybierając się do Romy należy napisać maila z informacją, że jesteśmy osobami niepełnosprawnymi w tym i tym dniu będziemy na spektaklu. Robi się to po to by obsługa widowni była przygotowana na to ilu osobą będą musieli udzielić pomoc podczas dostania się na widownie. Nie jest to problem, ponieważ placówka posiada windy. Obsługa widowni ma obowiązek przetransportować widza na widownie i z powrotem. Wiem również, iż teatr posiada specjalne miejsce, (bodajże rząd 11) gdzie widz może zostać na wózku podczas trwania spektaklu. ( Teatr na swojej stronie internetowej informuje, że w sprawie tego miejsca należy kontaktować się z działem sprzedaży biletów. Ja również polecam tak właśnie zrobić.)
Przyznam się szczerze, że ja będąc czterokrotnie w tym teatrze. Nie korzystałam jeszcze ani razu z tego miejsca. Mój stan zdrowia jest na tyle dobry, iż pozwala mi się przesiąść normalnie na fotel w rzędzie.

Niemniej jednak zawsze informuje obsługę widowni o tym, że będę, że jestem na wózku. Bede z opieką i dam radę przesiąść się na fotel w rzędzie.

Toaleta również jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

***

Scena relaks jest to stosunkowo nowo scena. Podczas ostatniego pobytu w Warszawie byłam tam po raz pierwszy. Polecam jednak to miejsce z czystym sercem.
Polecam, przed kupnem biletów zadzwonić do kasy, uprzedzić o sytuacji. Obsługa jest na tyle miła, że pomaga w wyborze miejsca.
Wejście do teatru jest na płasko. Polecam być troszkę wcześnie w okresie zimowym nie zdejmować okrycia wierzchniego. Wejście na widownie bez pokonywania schodów znajduje jest oddzielne. (W tym miejscu zaznaczę, że nie jest to stan zamierzony, złośliwość czy też dyskryminacja. Placówka cały czas negocjuje z konserwatorem zabytków.)
Cały czas towarzyszył Nam Pan z obsługi teatru. Pan pomógł mi również przesiąść się na moje miejsce, po spektaklu pomógł się ubrać i dostać na wózek.

Toaleta dla niepełnosprawnych jest, aczkolwiek nie wypełni dostosowana. Brakuje tam uchwytów. Mam nadzieje, że niebawem one się tam pojawią.

***

Teatr Rampa miejsce to również odwiedzam regularnie. Wejście do teatru wyposażone zostało w podjazd. Ja osobiście polecam jednak podjazd znajdujący się z boku teatru od strony parkingu. Jest po prostu mniej stromy i bezpieczniejszy.
Teatr również posiada windy na widownie oraz specjalne całkowicie darmowe miejsca dla wózkowiczów. Należy tylko wcześniej zadzwonić do kasy teatru uprzedzić o wizycie. Pracownicy kasy przygotują dla nas odpowiednią wejściówkę. Takową wejściówkę z zasady należy odebrać osobiście w kasie.

Toaleta dla niepełnosprawnych, choć ukryta w kulisach również jest.

***

Teatry Kamienica i Syrena. Umieściła te placówki w jednym punkcie. Tam jeszcze nie była. 

Nie mam pojęcia jak wygląda dostępność tych placówek dla osób niepełnosprawnych w praktyce.
Zostały mi one polecone przez znajomych jako teatry nie posiadające barier. Polecam poczytać strony internetowe tych placówek. Bądź też wykonanie telefonu do kas. Tam zapewne zostaną udzielone potrzebne nam informacje.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk