Co jest istotą sztuki?

 Dzień dobry.

Kolejny tydzień spędzicie w towarzystwie moich myśli. Zaczniemy lekkim rozważaniem na temat piękna sztuki (szeroko pojętej.)

Wiecie co jest istotą wszelkiej sztuki? Ja wiem przedstawię to Wam pewnym zdaniem:

" Jeśli chodzi o sztukę to wiedza ma drugorzędne znaczenie. 
Najważniejsze jest to jak ją odbieram,
jakie emocje czujemy.Jak potrafimy się tym dzielić."

Ja czuje każde słowo tej sentencji. Nigdy nie stawiam na wiedzę. Ja tej wiedzy po prostu nie mam. Nie jestem krytykiem teatralnym. Nie komponuje, nie piszę tekstów. Nigdy nie śpiewałam profesjonalnie, tym bardziej nie uczyłam śpiewu.  Mój słuch muzyczny jest praktycznie zerowy.

Właśnie dlatego nie piszę fachowych recenzji. Nie przyjmuje też propozycji pisania recenzji. Źle by się czuła wkładając " maskę znawcy." Nie mając wiedzy, nie będą znawcą.

 Ja stawiam właśnie na emocje. Odbieram spektakle, czy muzykę całą sobą. Lubię pokazywać Wam te emocje. Uwielbiam gdy" oglądacie" spektakl moimi oczami. Uwielbiam, kiedy "słuchacie" muzyki moimi uszami

Wasze reakcje pozwalają mi sądzić, że odbieracie moje emocje. Widzicie" moją" sztukę, słuchacie " mojego" utworu. Czujecie mnie i moją duszę.

Zatem idąc o krok dalej. Twierdzę że potrafię dzielić się sztuką. 

Cieszy mnie to ponieważ stuka szeroko pojęta jest piękna. Pięknem trzeba się dzielić.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk