Świat słowami malowany

Dzień dobry w słoneczny poniedziałek.

Dziś chciałabym wrócić na chwilę do Opola. Festiwal prawie za nami, wczoraj miał miejsce koncert na który czekałam najbardziej,
Koncert Piosenki literackiej Świat słowami malowany." Moja dusza artystyczna została nakarmiona. 

Szczerze powiem nie mam pojęcia, czy ja stałam się tak wymagającym słuchaczem, czy muzyka się zepsuła.

Prowadząca koncert aktorka Jolanta Fraszyńska powiedziała:

"Każda piosenka ma słowa,
ale nie każda ma tekst,
bo określanie tekst.
Oznacza że ktoś napisał coś z sensem."

Niestety z przykrością muszę się z tym zgodzić.
Zastanawiając się jednocześnie czemu piosenek, które mają słowa jest tak dużo?
Czemu sprzedają się tak dobrze?

Czemu piosenek z tekstami jest coraz mniej?
Czemu piosenki z tekstami przemijają nie zauważone?
Uznawane są często za nudne smenty?
Czemu coraz mniej jest Artystów śpiewających piosenki z tekstem?
Czemu muzyka tworzona jest dla komercji?

Przerażają mnie te pytanie... Odnoszę wrażenie, że coraz mniej pasuje do świata współczesnej muzyki...
Na szczęście jest dla mnie światełko w tunelu komercji

"Kolejne roczniki mają swoich
poetów piszących w rozmaitych konwencjach..."

                                            prowadzący koncert 
                                                      Marek Bukowski
"A Poeci piosenki rodzą
się w każdym pokoleniu."
        Jolanta Fraszyńska.

Pozwólcie, że tym pozytywnym przesłaniem zakończę ten post. Dobrego tygodnia kochani.
Ps. Jeśli ktoś z Was lubi utwory z tekstami. Nie oglądał koncertu i chcę nadrobić zostawiam tutaj link.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk