Niebo jest nisko

 Cześć

Dziś ponownie wrócę do koncertu "Świat słowem malowany." Wiecie, że uwielbiam piosenki z tekstem. Często je analizuje "szukając siebie."

Dziś chciałabym się skupić na utworze "Nisko jest niebo." Słowa i muzyka Katarzyna Rooijens. Uderzyła mnie autentyczność tego utworu i siła z jaką owa prawda mnie dotyka.

Moje niebo też kiedyś było nisko.
Wydawało mi się, że on wyciął mi serce.
 Myślałam, że nie da się go przyszyć.  
Padły słowa które bolały było ich sporo.
Niebo było nisko. 

Znajomi mówili, że to nie miłość.
Powtarzałam sama sobie, że to chora miłość,
Prosiłam samą siebie uwierz wreszcie.
On nie kocha Ciebie,
Niebo było nisko.

Byłam jak alkoholik,
Chciałam go dotknąć językiem i wypić.
On był mi duszą i ciałem,
Był tym kimś kogo chciałam i kochałam.
Niebo było nisko,

Nie przestałam go nigdy chcieć,
Chciałam by był na długie lata.
Chciałam by kochał,
Nie chciałam by zawracał.
Niebo było nisko.

Coś nad nami wisiało,
Niczym nekrolog w kaplicy.
Padły słowa jak strzały,
Tak bardzo bolały.
Niebo było nisko- coraz niżej,

Miłość umarła,
Rozpadła się na atomy.
Jestem ciekawa kiedy on zrozumie ile warzy ta strata,
Niebo było nisko- coraz niżej

***

Dziś zastanawiam się,
Czy miłość jest jak hasło do Wi-Fi.
Dziś zastanawiam się,
Czy ktoś pokocha mnie.
Za to kogo udaje w internecie,
Niebo było nisko- coraz niżej.

Dziś miłości się nie naprawia,
Miłość się zostawia.
By umarła na raka,
Jak moja mama.
Niebo było nisko- coraz niżej.

Reszta niech zostanie niedopowiedziana,
To co było już nie jest,
Naprawiłam siebie.
Miłość do niego,
Zamieniłam na miłość do sztuki.
Zaczęłam od nowa,
Dziś niebo jest wysoko.


Jerzy dziękuję za pokazanie mi tego utworu. Słyszałam tą piosenkę pierwszy raz. Twoja interpretacja jak widać dotarła do mnie głęboko. Dziękuje za inspirację i całokształt.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk