Rozmowa z Artystką- Dominiką Hoffman

Dzień dobry
Dziś wracamy do cyklu " Rozmowa z Artystą." Opowiem nam o sobie zdolna młoda, dobrze rokująca, rozwijająca się wokalista. Laureatka " Festiwalu Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej" Dominika Hoffman. Prywatnie ciepła sympatyczna i wrażliwa kobieta.

Jola: Kiedy pierwszy raz poczułaś, że chcesz śpiewać?

Dominika: U mnie właściwie ta „iskierka” pojawiła się dość wcześnie, bo już w przedszkolu. Byłam odważnym dzieckiem i bardzo lubiłam występować podczas różnych wydarzeń w przedszkolu i tam też pojawiła się pierwsza propozycja, żebym zaśpiewała piosenkę na zakończeniu roku i wtedy zaskoczyło. Później Pani w podstawówce odkryła moje zdolności i właściwie tak się już zaczęło ciągnąć, przez gimnazjum, liceum, studia, aż do teraz :)




Jola: Uczysz/uczyłaś się śpiewu, czy jesteś samoukiem?

Dominika: Cały czas się uczę i uważam, że jest to bardzo ważne, aby uczęszczać na lekcje śpiewu, jeździć na warsztaty, słuchać, analizować, pracować nad głosem, ponieważ to bardzo rozwija. A jeżeli trafi się na dobrego nauczyciela, to można zdziałać naprawdę wiele w kwestii poszerzenia swoich umiejętności.

Jola:Wiem że lubisz poezję śpiewaną, dlaczego akurat ten gatunek muzyki jest Ci bliski?

Dominika: Między innymi dlatego, że bardzo doceniam piosenki „z tekstem”, które niosą za sobą konkretny przekaz, ubrany w piękne słowa. Jestem typowym „wrażliwcem”, a poezja śpiewana to gatunek, w którym przekazywanie, czasem nawet skrajnych emocji, to jeden z głównych aspektów wykonawczych, dlatego odnajduję w nim wiele bodźców, które zaspokajają moją muzyczną duszę :)

Jola: Ulubiony artysta- twój wokalny wzór to-dlaczego akurat ta osoba?

Dominika: Hmm. Ciężko mi wybrać, bo mam kilka, ale chyba z takich najbardziej ulubionych, to Bonnie Raitt, Norah Jones, Jessie Ware, Coldplay, Kodaline, Kortez, Tom Odell i wieeele innych nazwisk mogłoby się tutaj jeszcze pojawić.

Jola: Co czujesz wchodząc na scenę?

Dominika: Spełnienie... Jestem już w takim momencie, jeżeli chodzi o artystyczną drogę, że każdy występ, nieważne jakiej byłby rangi, bardzo doceniam i cieszę się, że mogę się w tym realizować. :) 

Jola: Masz jakieś sposoby na radzenie sobie ze stresem/tremą?

Dominika: Oddech, skupienie i wyciszenie.

Jola:Znam Cię trochę i wiem, że jesteś bardzo emocjonalną osobą. Jak radzisz sobie z emocjami na scenie? Jak odciąć emocje tak żeby nie wzięły góry?

Dominika:Nie jest to łatwe i nie zawsze mi się udaje. Tak naprawdę nigdy nie jestem w stanie przewidzieć, czy uda mi się nad nimi zapanować, to zależy od wielu czynników. Wiem, że może brzmi to mało profesjonalnie, bo raczej wszechobecne uważa się, że artysta powinien potrafić panować nad emocjami. Natomiast scena to żywioł, a ja nie boję się pokazywać tego, co mi w duszy gra, więc czasem nawet, jak mnie poniesie, to dopiero wtedy czuję, że przekazałam wszystko, co chciałam przekazać i to mi daje największą satysfakcję. 

Jola: Wiem że współpracowałaś z fundacją " Młodzi Artyści" co Ci dała ta współpraca?

Dominika: Współpraca z Fundacją „Młodzi Artyści” przyniosła mi przede wszystkim rozwój, dodała wiatru w żagle, miałam okazję wielokrotnie nagrywać piosenki solowe, chórki oraz piosenki grupowe na płyty „Młodzi Artyści Śpiewają”, brałam udział w warsztatach ze świetnymi vocal coach’ami, no i przede wszystkim otrzymałam duże wsparcie na mojej artystycznej drodze. Zawsze będę to podkreślać, że Fundację tworzą Wspaniałe Osoby, które wkładają mnóstwo serca w to, co robią. Bardzo doceniam każdy projekt, w którym miałam okazję brać udział podczas tej współpracy.

Jola: W 2014 roku zostałaś laureatką "Festiwalu Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej. Jak wspominasz to wydarzenie?

Dominika:Wygrana to był dla mnie ogromny sukces i wyróżnienie, pamiętam, że ciężko mi było w to uwierzyć i byłam na maxa szczęśliwa. Ten Festiwal to moim zdaniem jeden z najlepszych Ogólnopolskich Konkursów w całej Polsce. Śpiewa się na żywo z orkiestrą festiwalową (to rzadkość na konkursach), w jury zawsze zasiadają wspaniali, Polscy Artyści, akurat wtedy w skład rady artystycznej wchodzili m.in. Katarzyna Groniec, Aleksander Maliszewski, Jarosław Wasik. Grand Prix było dla mnie także przepustką do udziału w Studenckim Festiwalu Piosenki - jednym z najbardziej prestiżowych w całej Polsce. Wspominam to jako naprawdę wspaniałe doświadczenie:) 

Jola: Ciekawi mnie jak wspominasz "Międzynarodowy Festiwal Talentów" im. Anny German w Zielonej Górze. Możesz coś o tym opowiedzieć?

Dominika: Międzynarodowy Festiwal Talentów im. Anny German w Zielonej Górze z wieeelu względów wspominam bardzo ciepło i na pewno na długo zapisze się w mojej pamięci… :) To kolejne przełomowe wydarzenie na mojej artystycznej drodze. Był to mój pierwszy solowy występ na żywo w Telewizji, podczas Festiwalu śpiewałam moją ukochaną piosenkę, otrzymałam wtedy mnóstwo wspaniałych wiadomości i cieszę się, że mój występ został tak pozytywnie odebrany, bardzo mnie to podbudowało:) Było to na pewno duże wydarzenie i cieszę się, że mogłam wziąć w nim udział!

Jola: Czym jest dla Ciebie śpiew?

Dominika: Ukojeniem, ostoją, często emocjonalnym „oczyszczaczem”, a przede wszystkim, zajęciem, bez którego nie wyobrażam sobie swojego życia:)  

Jola: Ulubiony utwór jaki śpiewałaś?

Dominika: „Co to jest czułość” - to zdecydowanie moja ukochana piosenka.

Jola:  Planujesz wydanie autorskiego albumu?

Dominika :Jasne! To jedno z moich muzycznych marzeń :) 

Jola:W jakim kierunku muzycznym ulokujesz swój autorski materiał?

Dominika: Hmm. Chciałabym na pewno, żeby był to bardzo klimatyczny, nastrojowy album…:)

Jola: Myślałaś może o udziale w programie typu talent-show?

Dominika:Pewnie, że myślałam, ale czuję, że nie do końca jestem wokalistką, jakich szukają w tego typu programach. Więc korzystam z innych możliwości, które mogą przynieść mi rozwój:)

Jola: Jakie marzenia ma Dominika Hoffman?

Dominika:Chciałabym, aby moje muzyczne działania znalazły swoje grono odbiorców i żebym mogła spełniać się artystycznie, przekazując w moich utworach to, w jaki sposób ja czuję muzykę.

Jola: .Artysta z którym chciałabyś zaśpiewać w duecie to? Dlaczego akurat ta osoba?

Dominika: CHRIS MARTIN! Jestem ogromną fanką zespołu Coldplay, więc, jeżeli kiedykolwiek mogłabym zaśpiewać z Chrisem, to chyba oszalałabym ze szczęścia!

Jola:Wiążesz swoją przyszłość ze śpiewem, estradą?

Dominika: Na pewno chciałabym, żeby muzyka zawsze była w moim życiu :) Nieważne, czy na szczeblu zawodowym, czy raczej hobbystycznym, po prostu chcę, żeby mi zawsze towarzyszyła, to jest dla mnie najważniejsze:) 

Jola:  Co robisz w wolnym czasie?

Dominika :Śpiewam (co za niespodzianka :D), czytam, trochę daję się pochłonąć Netflixowi, chociaż Netflix, jeżeli chodzi o częstotliwość, jest na równi z filmikami/relacjami z górskich wędrówek - uwielbiam góry, bardzo lubię spędzać aktywnie czas, spotykać się ze znajomymi, chodzić do kina, teatru, na koncerty, raczej jestem osobą, która zawsze znajdzie sobie jakieś zajęcie :)

Jola:. Jaką radę dałabyś młodej osobie, która chce śpiewać?

Dominika:Żeby się nie zrażać, jeżeli coś nie wychodzi, być osobą odważną, sumienną i konsekwentną. Nie bać się szukać i nie zamykać tylko na jeden gatunek muzyczny, ponieważ każdy na swój sposób może rozwijać i można z niego wyciągnąć coś dla siebie. Rozwijać swój słuch muzyczny - mi bardzo pomogło uczęszczanie na zajęcia do Studia Piosenki Erato, gdzie dużo śpiewaliśmy na głosy. Brać udział w warsztatach, uczęszczać na lekcje do instruktorów, śpiewać, nagrywać siebie, odsłuchiwać, analizować i poprawiać błędy.  Robić to, co się kocha niezależnie od tego, co myślą inni :)

Dominiko!!!
Bardzo Dziękuje za udzielenie wywiadu.
Trzymam kciuki za spełnienie Twoich muzycznych marzeń.
Czekam na Twój autorski album.
Powodzenia!!!

Was zachęcam do posłuchania piosenek w wykonaniu Dominiki


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,,Osiecka po męsku"- piękne wzruszające zjawisko muzyczne.