Nie bądź wilkiem.

Dzień dobry kochani

Wczoraj wieczorem leżałam i zastanawiałam się skąd bierze się zjawisko dyskryminacji.  Dlaczego dyskryminacja  wciąż jest obecna. Rzecz jasna patrzyłam na temat pd swoim kątem. Wnioskami dziś z Wami się podzielę.

Nie kiedy ludziom brakuje po prostu empatii zrozumienia, życzliwości.
 Nie kiedy jest to po prostu zwyczajne ludzkie lenistwo. "Nie wysiądę nie pomogę bo to nie mój obowiązek. Ma opiekuna/ kę niech sobie radzą."
Czasem jest to nie wiedza, strach i poglądy rodem z dziewiętnastego wieku. Kiedy to niepełnosprawny był traktowany jak zawiasko.

Nie zależnie od motywacji.
Dziś apeluje do wszystkich. Nie myślmy o niepełnosprawności jako o temacie, który nas nie dotyczy. Jest to błędne myślenie. Zła posta niepełnosprawność może spotkać każdego.

Ja nikomu tego nie życzę. Jednak proszę by ten, który kiedykolwiek odmówił mi pomocy. Potraktował mnie w gorszy sposób tylko dlatego, że mam wózek. Postawił się na chwilę w mojej sytuacji. Pomyślał o moim opiekunie o jego zdrowiu.

Nie sądzę by Pan kierowca taksówki miał ochotę marznąć, bo nie ma jak dojechać do domu. Rzekomo wózek się nie mieści do bagażnika.
Ja musiałam, musiałam też po raz kolejny i pewnie nie ostatni. Usłyszeć tłumaczenie, bo Pani ma wózek... Pani ma wózek, a Pan ma nogi... Czy to nie oczywiste?

Nie sądzę, by Pan kierowca autobusu, chciał dźwigać mnie i wózek. Siłą swoich mięśni, mój opiekun często musi...
Musi bo Panu nie chcę się wysiąść i rozłożyć rampy. Nie prawdą jest tłumaczenie, że nie należy to do Pana obowiązków.

Nie sądzę, by ktokolwiek chciał usłyszeć będąc w mojej sytuacji, że jest roszczeniowy. Dlaczego, dlatego, że miał odwagę powiedzieć jawnie co jest nie tak. Wytknąć błędy kierowców, których nie powinno być. Pomijam fakt, że ja nie jestem roszczeniowa, kłótliwa. Wówczas poczułam się bardzo źle. Niemal jak bym dostała od tego Pana w twarz...

Tego co powyżej, mogło by nie być. Dyskryminacji też by nie było. Gdyby człowiek był dla człowieka człowiekiem. Nie przysłowiowym wilkiem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk