" Nie zabieraj swoich organów do nieba tam wiedzą, że one potrzebne są tutaj..." OŚWIADCZENIE WOLI- transplantacja.


Witam

Zdjęcie powyżej przedstawia moje własne "Oświadczenie woli" i kartę kubu Dawcy. Noszę to na co dzień przy sobie. Jest to dokument informacyjny dla lekarzy i rodziny o ty, że ja świadomie zdecydowałam się na oddanie narządów do przeszczepu po mojej śmierci.

Dla mnie jest to bardzo ważny aspekt. Nie mogę zostać dawcą szpiku ze względów logistycznych. Jako dawce krwi skutecznie eliminuje mnie powracająca anemia. Jednak już jako nastolatka podjęłam decyzję o oddaniu narządów i tkanek po mojej śmierci. Jestem posiadaczem "OŚWIADCZENIA WOLI." Jest dokument jak widać powyżej wydawany w formie niewielkiej kartki papieru, mieszczącej się w portfelu lub karty wydanej na wzór karty kredytowej.  Dodatkowo informacje o możliwości pobrania narządów umieściłam w aplikacji medycznej w telefonie.

Teraz krótko o tym jak działa taki dokument.

Ułatwia on pracę lekarzom. Lekarz pacjenta z "OŚWIADCZENIEM WOLI." Nie ma obowiązku pytać o zgodę na transplantację rodziny pacjenta. Dokument ten wyraża świadomą decyzję pacjenta podjętą jeszcze za życia.

Skąd u mnie taka decyzja, powody bynajmniej dla mnie są oczywiste. Uważam, że po drugiej stronie, nerka,serce, czy wątroba mi nie będą potrzebne. Jestem świadoma tego że tu na Ziemi mogą uratować co najmniej kilka niewinnych istnień ludzkich.

Ja nie chciałam, ani też zwyczajnie nie mogłam inaczej.

 Was proszę przeczytajcie ten tekst i pomyślcie. Nie musi to być od razu decyzja o Oświadczeniu Woli, rozumie że to może być dla Was za trudne. Jednak może warto przemyśleć oddawanie krwi bądź rejestrację w banku dawców szpiku.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk