Bycie szczęśliwym.

Witam Was we wtorek.

Przeprasza, że ostatnio jestem tu rzadziej. Nie mam pojęcia co się dzieje ale mam straszny problem z internetem.

Jednak nie o tym dziś, ostatnio poproszono mnie o stworzenie dziesięciu zdań na temat ludzkiego szczęścia. Popijając kawę stwierdziłam, że podzielę się tym z Wami. Jestem ciekawa  czy Wasze spojrzenie na ludzkie szczęście jest podobne?

I. Człowiek aby być szczęśliwym powinien robić/ pracować w zawodzie, który lubi.
Wydaje mi się, że to stwierdzenie jest jak najbardziej trafne. Prosty przykład humanista, nauczyciel języka polskiego nie będzie czuł się dobrze ucząc matematyki. Człowiek jest istotą "elastyczną" dostosuję się do potrzeb. Jednak nie da mu to poczucia spełnienia, tylko ono prowadzi do szczęścia.

II. Człowiek by być szczęśliwym powinien posiadać przyjaciół.
Fakt ten jest mi tak bliski, iż staje się on oczywisty. Człowiek jest istotą stadną. Ja sama mówię otwarcie, że bez przyjaciół moje życie byłoby tylko pustą egzystencją.

III. Szczęśliwy człowiek powinien mieć marzenia i je spełniać.
Uważam tak, bo tak po prostu jest. Życie mi to pokazało. Kiedyś kiedy jeszcze bałam się spełniać marzenia. Marzyłam dla samej siebie po cichu. Mówiłam sobie "kiedyś zrobię to i to." Dziś po prostu to robię. Posiadam marzenia, nie boje się ich spełniać, to daje mi szczęście

IV. Szczęśliwy człowiek to- człowiek, który ma pasję.
Właśnie tak. Był okres kiedy nie miałam pasji, moje życie było puste. Dziś kiedy ją mam daje mi ona poczucie szczęścia i bezpieczeństwa. Jest to moja strefa komfortu, świat w którym jestem sobą czuje się tak "pełna".

V. Człowiek szczęśliwy powinien się dużo uśmiechać.
Banał, owszem, ale prawdziwy. Małe gest moi mili, to w nic "wzór na szczęście zapisany jest".

VI.Człowiek by czuć szczęście powinien mieć czas dla samego siebie.
Tak moi drodzy. Czas dla samego siebie to jest klucz do szczęścia.  Żyjcie dla siebie, nie dla całego świata. Lekka dawka zdrowego egoizmu mile widziana.

VII. Szczęśliwy człowiek akceptuje samego 
Ja jestem dużo bardziej szczęśliwsza od akceptuje swój stan i swoją "szybę." Dzięki temu zrozumiałam, że jestem takim samym człowiekiem jak "zdrowi" i mam prawo do szczęścia.

VIII. Człowiek szczęśliwy cieszy się każdym dniem.
Kolejny prawdziwy banał. Ja odkąd każdego dnia mówię sobie. "To jest piękny dzień." Jest mi dużo łatwiej.

IX. Nie przejmujmy się tym co mówią inni.
Ja nie przejmuję się ludźmi, to, że niektórzy nie akceptują mojego stanu, chcą we mnie widzieć chorą kobietę/dziecko. Nie ma znaczenia, ważne jest to jak ja się ze sobą czuje. Ja siebie lubię, ale to już wiecie prawda?

X. Człowiek by być szczęśliwym powinien poznawać ludzi.
Dlaczego?
Człowiek zawiera znajomości by nie być samotnym. Samotność nie da nam szczęścia.


Tyle dziś od mnie na temat szczęścia, bycia szczęśliwym ludzikiem. Zastanawiacie się pewnie czy ja stosuje te rady/ zasady.
Tak stosuje, tak dają mi one poczucie szczęścia. Takiego stu procentowego. Oczywiście pamiętajcie, że sto procent szczęścia to pojęcie umowne, to co mi daje szczęście Wam nie musi.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk