Wizja lepszego świata w pewnej piosence

Mówię Wam Cześć w czwartek

Dziś pogoda słoneczna, sprzyjająca mej muzycznej inspiracji. Chce Wam dziś pokazać dwa utwory, które przenikają mnie do szpiku kości.

Pierwsza piosenka to " Imagine" John'a Lennon'a. Magia tej piosenki leży w tłumaczeniu jej tekstu.

Kto z nas by nie chciałby " Wyobrazić sobie wszystkich ludzi na świecie żyjących w pokoju". Ja bardzo bym tego pragnęła i faktycznie " może powiecie że jestem marzycielem." Jednak bardzo bym chciała by ludzie na świecie byli jednością, by świat stanowił wspólnotę jednakowo szanujących się ludzi.Wydaje mi się że było by lepiej gdyby " nie było krajów... i religii. "Nie byłoby wtedy "powodu do zabijanie lub poświęcania życia." Żyło by się prościej łatwiej i lepiej.  Ludziom lepiej byłoby bez majątków. Jestem ciekawa czy potraficie to sobie wyobrazić? Ja kiedy to sobie wyobrażam widzę znacznie mniej kutni. Oczyma wyobraźni widzę również świat bez chciwości i głodu. Wygląda on magicznie, nad nami widzę tylko niebo. Otaczają mnie ludzie dzielący ze sobą świat.

Tak wygląda wizja świata przedstawiona w utworze "Imagine". Wiem, że prawdziwy świat, Nigdy nie będzie tak wyglądał. Czemu?
Odpowiedź jest prosta, problemy, które tworzymy często my ludzie powodują, że świat jest jaki jest. Jednak nikt nie zabroni mi marzyć o lepszym świecie. Słuchając utworu John'a Lennon'a.

Pozwólcie, że dziś zostawię Was z tą lepszą wizją świata.

Ps Jak zwykle zostawię Wam linki tym razem dwa:
(Chcesz usłyszeć polską wersję kliknij  w niebieskie słowa link do cover'u) link do cover'u

(Chcesz usłyszeć oryginał  kliknij w niebieski tytuł utworu) Imagine

C.D.N.😍

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk