M&M- Magia Musicalu

Witajcie moi kochani.
Pozwólcie mi na kilka słów wstępu. Zapewne wiecie, już że mam kilka pasji. Jedną z nich jest teatr i musicale.
Dziś właśnie postanowiłam, powiedzieć Wam, czemu akurat one.

Muszę się szczerze przyznać, że ciężko jest mi jednoznacznie stwierdzić, co takiego jest w musicalach. Kocham je chyba dlatego, iż jest cudowne niepowtarzalne wręcz połączenia dwóch światów, w których czuje się wyjątkowo dobrze

ŚWIAT MUZYKI + ŚWIT TEATRU = MUSICAL

Postaram rozebrać się dla Was to nietypowe działanie na czynniki podstawowe. Posłuchajcie proszę.

ŚWIAT MUZYKI
Utwory wykonywane w musicalach, są głębokie mają "dusze". Nienachlanie zmuszają odbiorce do myślenia. Pozwalając zarazem oderwać się od świata rzeczywistego. Przenosząc widza w inny świat, którego akcja dzieje się na scenie. Warte jest podkreślenia, również to, że muzyka ta zostaje z nami. Tak przynajmniej jest w moim wypadku. Lubie wracać do tej niepowtarzalnej muzyki. ( w tym miejscu muszę Wam powiedzieć iż nie musi to być muzyka z przedstawień, które widziałam). Głębokość tekstów, owych utworów sprawia, że "odnajduje fragmenty swojego życia" w tych piosenkach.Muzyka w tego typu przedstawieniach opowiada większą część wątków, które dzieją się na deskach teatru.  Muszę jednak powiedzieć, że być może nie każdy z Was będzie potrafił "odnaleźć się w świecie" tej nietypowej a zarazem pięknej i niepowtarzalnej muzyki. Nie każdy z Was polubią te piosenki, można powiedzieć że wyjątkowość tej muzyki- głębokość przekazu tekstowego. Staje się zgubna dla tego rodzaju twórczość.
Dlaczego
Odpowiedź jest prosta większość ludzi w dzisiejszych czasach "pędzi". Nie mając czasu, na to aby usiądź i prawdziwie posłuchać. Piosenki komercyjne "przelatują przez ucho" odbiorcy, z muzyką musicalową tak się nie da. Dla prawidłowego jej odbioru trzeba się "zatrzymać" i posłuchać a właściwie wysłuchać.

ŚWIAT TEATRU
Teatr i jego świat to tak naprawdę składowa wielu czynników tj. np.
Aktorzy podziwiam aktorów grających w teatrach. Nie jest to łatwa praca, ponieważ aktor teatralny wychodzi na scene i musi zagrać. Nie mam możliwości dubli, czy też rozpoczęcia przedstawienia od nowa. Aktor występujący na deskach teatru musi również umieć przekazać emocje swojego bohatera widowni. Artyści występujący w musicalach, muszą dodatkowo dobrze śpiewać, a także mieć zdolności taneczne.
Sama scena, scenografia, kostiumy, rekwizyty. znajdująca się na niej- sprawia to, że widz przenosi się nie tylko "duchem ale i ciałem" w świat sztuki.
Warto dodać, że w niektórych musicalach magie przedstawienia tworzą również efekty specjalne i  nowoczesna technika.

Mam nadzieje, że tym postem po raz kolejny i nie ostatni zapewne przybliżyłam Wam świat teatru i musicali.
Ps.
Ukłony w stronę mojej Gwiazdy i Rybki. Wiem że nie muszę mówić (pisać za co)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,The show must go on"- Queen symfonicznie

Dwadzieścia lat, a może mniej.

,, Inny nie będę i nawet nie chce" śpiewa Marek Kaliszuk